"Половината пари, които харча за реклама са изгубени. Проблемът е, че не знам коя половина.“ Това казва през XIX в. прочутият търговец от щата Филаделфия, Джон Уонамейкър, който дава идеята за магазина като пространство и предлага етикетите с цени.
Повечето представители на средния и малък бизнес и днес са изправени пред дилемата на Уонамейкър. За разлика от рекламодателите-гиганти, те не могат да си позволят огромни бюджети за телевизионни реклами и страници в елитни списания. Естествено, ключът е в това да намерите подходящия рекламен канал, който най-добре съответства на бизнесави, подсказва сп. Entrepreneur. Ето няколко конкретни препоръки:
Печатните медии
Въпреки мрачните прогнози за смъртта на вестниците рекламата в тях си заслужава за някои сфери на бизнеса. Местните издания са добра оферта. В тях можете да продадете полезни стоки и услуги на гражданите с местожителство, близо до адреса на вашата фирма. Печатните медии с национално разпространение пък са подходящи например за реклами на продукти, предназначени за бъдещи родители, семейството, домашния бит.
Телевизията
Засега силата на влияние на тази медия е неоспорима. Тя е подходяща за промотиране на нова кола. В ефира на живо може да се рекламира кухненско обзавеждане или фитнес уред, чиито качества са най-убедителни, когато се демонстрират. Такива реклами обикновено е хубаво да съдържат призив за действие чрез телефон или уеб-сайт.
Радиото
То е най-добро за достигането на младата, добре образована и вече работеща аудитория, която може да си позволи собствен автомобил. В него има радио, което винаги работа на път за работа или вечер, когато трафикът "арестува" пътуващите към дома.
Списанията
Продават красота и лукс, стил и начин на живот, предмети мечта, приятни и полезни услуги в ежедневието и в свободното време, добро настроение и нещо, с което да се похвалите. Всичко според специфичната аудитория. Какви са вашите клиенти – предимно мъже или по-скоро жени? Какъв е доходът им? Ето това са въпросите, които най-точно ще ви ориентират защо трябва да се рекламира и в списания.
Реклама в справочниците
Съобщенията в безплатните градски информационни пътеводители или в указателите с жълти страници са подходящи за заведения за хранене, магазини, местни услуги по домовете като поправки на електрически уреди или водопроводна система, козметични, фризьорски салони, зъболекарски, юридически услуги, учебни заведения и изобщо всички видове малък бизнес в големия град.
Интернет банери
Сложете ги до публикации в сайтове, на които потенциалните ви клиенти имат доверие. Вършат добра работа, ако предлагате поръчка на услугата или продукта си с sms, по телефона или чрез сайта ви.
E-mail маркетинг
Много евтино и ефективно, ако успеете да съберете електронните адреси на тези, до които искате да достигнете. Така можете да осведомявате постоянните си клиенти и да им предлагате да ви препоръчат на други. Тази форма на реклама е подходяща за големи магазини за хранителни продукти и стоки за дома, които постоянно предлагат намаления.
Маркетинг в интернет търсачките
Искате да сте на един клик разстояние, нали? Много ефективно и сравнително евтино може да ви излезе заплащането за това да излизате напред в резултатите от търсенето в Google, Microsoft, AOL. Рекламата ви ще се появява, когато някой потребител е потърсил в търсачките конкретните ключови думи, свързани с вашия бизнес. (И ще заплащате за всяко кликване върху предложението на вашия бизнес.) Този вид реклама върши работа при популяризирането на оферти, свързани с туризъм, играчки, обувки и др.
Повечето представители на средния и малък бизнес и днес са изправени пред дилемата на Уонамейкър. За разлика от рекламодателите-гиганти, те не могат да си позволят огромни бюджети за телевизионни реклами и страници в елитни списания. Естествено, ключът е в това да намерите подходящия рекламен канал, който най-добре съответства на бизнесави, подсказва сп. Entrepreneur. Ето няколко конкретни препоръки:
Печатните медии
Въпреки мрачните прогнози за смъртта на вестниците рекламата в тях си заслужава за някои сфери на бизнеса. Местните издания са добра оферта. В тях можете да продадете полезни стоки и услуги на гражданите с местожителство, близо до адреса на вашата фирма. Печатните медии с национално разпространение пък са подходящи например за реклами на продукти, предназначени за бъдещи родители, семейството, домашния бит.
Телевизията
Засега силата на влияние на тази медия е неоспорима. Тя е подходяща за промотиране на нова кола. В ефира на живо може да се рекламира кухненско обзавеждане или фитнес уред, чиито качества са най-убедителни, когато се демонстрират. Такива реклами обикновено е хубаво да съдържат призив за действие чрез телефон или уеб-сайт.
Радиото
То е най-добро за достигането на младата, добре образована и вече работеща аудитория, която може да си позволи собствен автомобил. В него има радио, което винаги работа на път за работа или вечер, когато трафикът "арестува" пътуващите към дома.
Списанията
Продават красота и лукс, стил и начин на живот, предмети мечта, приятни и полезни услуги в ежедневието и в свободното време, добро настроение и нещо, с което да се похвалите. Всичко според специфичната аудитория. Какви са вашите клиенти – предимно мъже или по-скоро жени? Какъв е доходът им? Ето това са въпросите, които най-точно ще ви ориентират защо трябва да се рекламира и в списания.
Реклама в справочниците
Съобщенията в безплатните градски информационни пътеводители или в указателите с жълти страници са подходящи за заведения за хранене, магазини, местни услуги по домовете като поправки на електрически уреди или водопроводна система, козметични, фризьорски салони, зъболекарски, юридически услуги, учебни заведения и изобщо всички видове малък бизнес в големия град.
Интернет банери
Сложете ги до публикации в сайтове, на които потенциалните ви клиенти имат доверие. Вършат добра работа, ако предлагате поръчка на услугата или продукта си с sms, по телефона или чрез сайта ви.
E-mail маркетинг
Много евтино и ефективно, ако успеете да съберете електронните адреси на тези, до които искате да достигнете. Така можете да осведомявате постоянните си клиенти и да им предлагате да ви препоръчат на други. Тази форма на реклама е подходяща за големи магазини за хранителни продукти и стоки за дома, които постоянно предлагат намаления.
Маркетинг в интернет търсачките
Искате да сте на един клик разстояние, нали? Много ефективно и сравнително евтино може да ви излезе заплащането за това да излизате напред в резултатите от търсенето в Google, Microsoft, AOL. Рекламата ви ще се появява, когато някой потребител е потърсил в търсачките конкретните ключови думи, свързани с вашия бизнес. (И ще заплащате за всяко кликване върху предложението на вашия бизнес.) Този вид реклама върши работа при популяризирането на оферти, свързани с туризъм, играчки, обувки и др.
Има нови и по-евтини канали. Например:
http://redapple.mobister.biz/?p=60#more-60