29 януари 2019 г.

Депутати срещу Конституцията заради Закона за горивата

0 коментара
Искат да задължат банки да връщат пари и да прекратят наказателно преследване

„Все едно да се отложи действието на Закона за Данък добавена стойност или на Закона за акцизите или пък на Наказателния кодекс за 6 месеца и никой да не плаща ДДС или акцизи или пък да не носи наказателна отговорност през този период. “

Така юристи коментират пълния хаос около Закона за горивата, инспириран от народни представители и още топли предложения за нови промени. Законът за горивата влезе в сила на 28 януари тази година. С това се изпълни записаното в преходните и заключителните му разпоредби – 6 месеца след приемането му, а то стана на 28 юли миналата година.

Така че „На печелившите честито!“ А печелившите са всички българи, защото новият закон внася ред в търговията с горива и удря през ръчичките сивия сектор, който е около 30% и то според официални данни на Министерството на финансите.

Но хаосът е факт. На 28 януари т.г., понеделник, при влязъл в сила закон, представители на НФСБ внасят предложение за промяна в законопроекта за отлагане действието на Закона за горивата, което означава законопроектът за отлагане да има ретроактивно действие. Въпреки че Законът за горивата влезе в сила на точната дата.

В предложението пише също, че всички регистрации на фирми, които са започнали по закона и всички разходи, които са направени, трябва да бъдат възстановени на търговците с горива. Това означава банките да върнат примерно парите на фирмите за обезпечения и гаранции, което е нечуван абсурд и красноречив пример за юридическа некомпетентност на народните ни представители.

Безспорният връх обаче е предложението всички административно-наказателни производства, започнали по влезлия в сила закон, да се прекратят. Което на практика е оправдаване на контрабандата! Тази чест от срамната депутатска „оферта“ обаче е единственото, което може да се приеме и да се случи реално, коментират юристите. От днес, 29 януари, всички неправомерни и наказуеми по закон деяния на търговците с горива да се ползват от амнистия до второ нареждане, ако се приеме този текст!. А именно това изглежда е единствената цел на скандалната промяна.

От друга страна, регистрации на практика не могат да започнат, защото не могат да станат без обезпечение. А то може да се направи единствено, ако има подзаконова наредба, каквато няма.
Абсурдно е и със Закона за горивата да се командват банките да върнат разходите, направени от търговците на горива – примерно за кредитна линия или обезпечение.

След броени часове обаче Промените в Закона за административното регулиране на икономическите дейности, свързани с нефт и продукти от нефтен произход, придобил популярност като Закона за горивата, влизат за второ четене в ресорната парламентарна комисия. Депутатите от Комисия за наблюдение на приходните агенции и борба със сивата икономика и контрабандата ще обсъждат възможността влизането в сила на гласуваните през миналата година текстове да бъде отложено с шест месеца.

Законопроектът се превърна в спорен и доведе до стачна готовност собствениците на малки и средни бензиностанции, според които той ще доведе до фалити. След среща в Министерския съвет между премиера Бойко Борисов, министъра на икономиката Емил Караниколов с представители на Българската петролна и газова асоциация бяха договорени спорните моменти. Един от тях е подземните машини да не се изваждат на повърхността за презареждане и отново да се вкарват под земята. По този текст и самият икономически министър се обяви против. От Българската петролна и газова асоциация обявиха, че са постигнали основни договорки с колегите им от Минно-геоложката камара по отношение на зареждането и презареждането на техниката. От своя страна икономическия министър отбеляза, че се надява промените да залегнат в законовите поправките в НС и по този начин да бъдат изчистени всички спорове между браншовете.

С какво решение ще излезе комисията е трудно да се гадае. Но юристите не изключват да се роди поредното недоносче, което да създаде работа на Конституционния съд.
Защото да се отложи действието на влязъл в сила закона ще бъде световен прецедент.
Да оставим настрана моралния проблем, за който в тази предизборна година едва ли някой се сеща..

Източник: Банкер

28 януари 2019 г.

Бащата на Петьо от Пловдив: Защо беше спряна Валя Ахчиева? Какво да кажа на сина си?

0 коментара
 Емил Мавродиев търси истината за свалянето на предаването, иска отговори от Цвета Караянчева и Вежди Рашидов
 
В редакцията на “Трафикнюз” се обади пловдивчанинът Емил Мавродиев – баща на Петьо Мавродиев. Неговият случай стана медийно известен покрай “осиновяването” му от премиера Бойко Борисов.

19-годишният Петър Мавродиев от Пловдив, който страда от детска церебрална парализа, дълго време се бори с несправедливостите покрай лечението си и е един от малкото примери в България на непреклонност, силен дух и борба с неправдата. Момчето, което премина през трудните пътеки на лечението си, успя да се пребори с цялата медицинска бюрокрация, успя да осъди Фонда за лечение на деца, премина през тежки операции, срещна се с премиера Бойко Борисов в опит да облекчи живота на стотици като него… 


Бащата на Петьо е категоричен, че страната ни най-после може да започне да прилага някои добри практики, вече утвърдени в други европейски страни. „Политиците трябва просто да имат волята да го направят”, каза преди време Мавродиев, който най-много страда от факта, че близките на болните деца се превръщат в „просяци”, събиращи пари за лечение. 

И в момента семейството води дело за дискриминация заради абсурдно изградената пасарелка в Прослав, правеща преминаването над жп линиите истински ад за Петьо, всички хора с увреждания и майките с колички. Този пореден проблем за момчето е предизвикал вниманието и интереса на разследващата журналистка Валя Ахчиева, която е започнала работа по темата. Но междувременно преди няколко дни стана ясно, че “Открито с Валя Ахчиева” пада от програмата на БНТ. Това е породило и въпросите, които Емил Мавродиев поставя в писмото си, адресирано до председателя на Народното събрание на Цвета Караянчева и председателя на Комисията за медии в парламента Вежди Рашидов. 

Предлагаме ви пълния текст на писмото с незначителна редакторска намеса.

Здравейте, г-жо Караянчева, и вие, г-н Рашидов. Започвам без заглавие, защото наистина нямам идея как да озаглавя туй, що ще ви напиша и туй що се случва в Родината ни.
Първо ще се представя, след което ще започна малко отдалеч, за да разберете защо аджеба ви пиша. Казвам се Емил Мавродиев и съм от Пловдив. Със съпругата ми имаме прекрасен син който ни изненада с появата си в седмия месец. Поостана няколко месеца в болницата, където беше в кувьоз, кото по онова време не бяха от най-модерните и поради това се сдоби с ДЦП.
Вероятно ще си помислите от къде съм сигурен, че е от кувьоза….? Предполагам, разбира се, защото след като разбрахме за заболяването му, няколко години по-късно направихме редица изследвания, които с нищо не показаха друга причина.

Слава на Бог увреждането му е сравнително малко, както и ментално е съхранен на 100%. От няколко години, за да е по-самостоятелен, а и за един вид рехабилитация, той се придвижва с велотриколка, изработена в Пловдив от фирма Екотрейк.

Тези триколесни велосипеди са сертифицирани и лицензирани от Комисията по лекарства като средства за придвижване и рехабилитация на хора с увреждания. Живеем в кв. Прослав, през който минава жп линията от София за Бургас. Поради модернизация на линията НКЖ и Община Пловдив монтираха едно съоръжение за пешеходно преминаване от едната към другата част на квартала, което има два асансьора, в които освен сина ми с велотриколката не могат да се съберат и самозадвижващите инвалидни колички, а и детски колички за близнаци.
Сигнализирахме всички институции, дори и до премиера писахме, само и единствено се отзова г-жа Мая Манолова, която единствена дойде на място. В същото време на същата тази линия има изградени подобни съоръжения, както и пешеходни подлези, в които Петьо влиза без проблем с триколката. Сигнализирах КЗД за казуса, от където постановиха, че трябва да се промени една наредба, която определя размерите на тези съоръжения.

От 2016 г. няма промяна, няма нищо. Протестирахме, жалвахме се и нищо.

Започнах самостоятелно дело за дискриминация, което още тече. Медиите къде отразяваха нашето недоволство, къде не стигнахме, до преди десетина дни, когато с мен се свърза г-жа Валя Ахчиева. Тя е човек и професионалист, който аз видях на живо за първи път тогава, но винаги съм се прекланял пред това, което върши. Моето впечатление за предаването “Открито” е, че винаги е обосновано с факти и има гледните точки на всички страни, които са в дадения казус.

Та да си дойда на въпроса. Питам се защо след нашата среща с нея и тръгвайки тя по институциите да търси и покаже истината, предаването й беше спряно? Защо беше спрян журналиста, обърнал наистина внимание на проблема ни, без да търси жълтичкото в това?
Последно време все повече говорим за това чудо, наречено демокрация и свобода на словото и медиите? Аз мисля, че тези неща от ден на ден се загубват в България, което няма как да мотивира младото поколение. Какво да кажа на Петьо, който чака да види интервюто и отговорите на институциите?

Много ви моля като стожери на Конституцията и Демокрацията в Република България да проверите как стоят нещата с рязкото сваляне на предаването?

Искрено се надявам все повече млади хора да виждат в Родината ни демокрация, свобода и строго, но справедливо правораздаване.

С уважение: Емил Мавродиев
 

21 януари 2019 г.

Кирил Домусчиев и Георги Самуилов цепят КРИБ

0 коментара
Разривът между двама известни родни бизнесмени – Крили Домусчиев и Валентин Златев, е модната клюка в политическите и икономическите среди тези дни.

Поводът е публично известен – управляваната от Домусчиев Конфедерация на работодателите и индустриалците в България /КРИБ/ внесе зад гърба на председателстваната от Златев Българска петролна и газова асоциация /БПГА/, член на КРИБ, искане влизането в сила на вече приетия секторен закон за горивата да се отложи с шест месеца. Това стана на заседание по съвсем друга тема на Съвета за тристранно сътрудничество без БПГА да бъде дори информирана за финтовете на Домусчиев.

Това разлюти петролните фирми в БПГА, които с гръм и трясък обявиха, че напускат работодателската организация на Домусчиев. Златев пък заяви публично, че не е морално точно Домусчиев да се намесва, защото се намира в конфликт на интереси по въпроса.
Какво се крие под повърхността на скандала? Там прозира сянката на един друг герой на нашето време – Георги Самуилов, собственик на „Инса ойл”, който  има данъчен склад на "Бургас Изток 2" - като наемател на кейово място от концесионера на пристанището "БМФ Порт Бургас" ЕАД. "БМФ Порт Бургас" пък е собственост на "Адванс Пропъртис", чиито собственици са братята Кирил и Георги Домусчиеви.

Същият този Самуилов извади фирмата си от БПГА през март миналата година, именно защото не беше съгласен с тогавашния законопроект за  търговията с горива.  Какво му пречи на Самуилов? Като че ли налагането на правила в сектора ще обърка яко сметките му. 

Танкери, пренасящи дизел за Георги Самуилов често разтоварват на порт Бургас. Според публично известна информация техният брой през 2017 година е бил 58, а през 2018 – 42. Но не бройката е толкова важна. Прави впечатление, че танкерите не винаги са натоварени до пълния си капацитет. Поне така е според попълнените декларации. А Самуилов трябва да е луд да плаща за превоз на въздух вместо на гориво. Освен ако няма скрита логика, различна от нормалната.

През  2017 г. влезлите танкери са били с капацитет 400 000 т, а по декларации горивото е 334 000 т. Разликата е 66 000 т. За 2018 г. стойностите са 336 000 т. към 256 550 т.
Каква може да е причината? Много проста. Не цялото разтоварено количество влиза в данъчния склад на "Бургас Изток 2”, където Самуилов е наемател на Домусчиев. То се товари директно на цистерни, а оттам нататък изчезва от правния мир на държавата. С какво тя е ощетена и какво влиза директно в нечии джобове е лесно да се изчисли.

Става въпрос за стотици милиони, с които може да се купи благоволението на различни държавни органи.

Горивото отива директно в мрежата от т.нар. „малки търговци”, създадена от Самуилов. Може би за това той, а в последствие и неговият наемодател Домусчиев се обявиха срещу налагането на правила в сектора на търговията с горива. Залогът е голям, достатъчен, за да разцепят КРИБ, тъй като това няма как да не ядоса други играчи на пазара.

Повече за врътките през порт Бургас четете в следваща публикация.