8 януари 2011 г.

Любомир Павлов поема "Труд" и "24 часа"

1 коментара
Любомир Павлов е новият главен редактор на вестниците "Труд"и "24 часа". Редакционната политика на медиите ще се ръководи от Издателски борд, чийто президент става Павлов. Досегашните главни редактори Тошо Тошев и Венелина Гочева ще бъдат негови заместници. Новата управленска структура копира "редакционните съвети"  в медиите на ДПС, чрез които Ирена Кръстева контролира  "Монитор", "Телеграф", "Политика" и "Засада".

Промяната на структурата на бившите вестници на ВАЦ, купени от група инвеститори преди месец, на практика означава отнемане на редакционната политика от досегашните шефове. Бившите собственици на "Труд", "24 часа" и "168 часа"  бяха предоставили право на главните редактори да определят поведението на изданията и политическата им насоченост.  Те решаваха кое, кой, къде и кога може да се появява на страниците на изданията, а представителите на ВАЦ се занимаваха с рекламата и финансите на дружеството. Възможността сами да определят редакционната политика предостави медийна власт в ръцете на главните редактори на доскоро най-тиражните вестници в България. На практика Тошо Тошев и Венелина Гочева се изживяваха като издатели и дори ръководеха Съюза на издателите, редом с останалите собственици на печатни медии в България. Известно е, че рекламният пазар у нас е силно ограничен, дори и преди да бъде ударен от световната финансова криза. Освен това ефективността на печатната реклама е съмнителна. Това е причината търговските компании и политическите партии да пренасочат средствата от рекламните си бюджети за PR акции. 

Така вместо рекламни карета, дълги години във вестниците се появяха "интервюта" с уж важни хора по уж важни и обществено значими теми, откровен политически PR, корпоративни и "черни" кампании, кризисен PR, чиста реклама на политици, фирми, търговски продукти по формата на "очерци" и "портрети" в съботните броеве и пр. Парите за тези акции не влизаха в касите на ВАЦ, а  обикновено в джобовете на главните редактори. Сега новите собственици сложиха край на тази практика, а Тошев и Гочева се превърнаха в обикновени, макар и високоплатени служители на компанията. Тяхната основна задача вече ще се свежда до стриктното спазване на наложената от издателите редакционна политика и оперативно ръководство на вестниците.

Темата за "независимата" редакционна политика бе основен лайтмотив в изказването на Тошо Тошев на пресконференцията, при която бяха представени новите собственици на изданията. Тошев настояваше тези им права да бъдат запазени, тъй като издателите трябвало да се "занимават с финансите, а не с вестника". Личи си, че новите босове на медиите на ВАЦ не са "глупави" като предшествениците си.  Те очевидно знаят, че в България издателите правят пари не от мижавите рекламни постъпления, а от политическата и икономическа насоченост на изданията. Поради тази причина на медийния пазар дълги години същестуват вестници, сайтове и радиа, без никакви реклами.  

1 коментара:

  • 6/17/2011 2:09 сл.об.
    Анонимен :

    И правилно - издателят има право да определя редакционната политика, а не главният редактор. Много ми е любопитно какъв ще е новият вестник, който Медийна група България планира да пусне от м.юли - наистина ли ще бъде нещо подобно на "Телеграф"...

Публикуване на коментар