72 от най- големите рекламни и медиа агенции в България са под контрола на медийния бос и съсобственик на бтв Красимир Гергов. Компаниите са обединени в Асоциацията на рекламните агенции, чийто основател и несменяем шеф е Гергов. Чрез тях, той контролира и разпределя бюджетите на най-големите родни и световни рекламодатели, работещи у нас.
Подчинените на Красимир Гергов рекламни агенции са: "Агора", "Арт пикчърс", "Арчър Айдиъс", Барс адвъртайзинг", „Бизнес дата DRAFTFCB", "Бранд ню йдиъс", "Булса адвъртайзинг", „Ви Пи Ар адвъртайзинг", „Г.И.Д. Консулт", „График дизайн студио", "Графити ББДО", „Грей България", "ДДБ София“, "Декони", "Дея","Еуро Ар Ес СИ Джи България", "Интелдей солюшънс", „Интерпартнерс комюникейшънс", "Клокуърк", "Лоу суинг комюникейшънс", "Маг адвъртайзинг", "Маккан Ериксон София", "Ноубъл графикс криейтив студио", "Ню момент, ню айдиъс къмпани", "Огилви груп", "Публисис марк", "Крес", "Реформа адвъртайзинг“, „Си Ей Ес", "ТВБА СОфия, "Хатс JWT”, "Юрапъл комюникейшънс", „А TEAM", "Httpool България", „Айдиъс лаб", "Амекси", "Ар енд Ай Адвъртайзинг", "Аргента", "Асен Попов", "Бай сърпрайз", "Би уъркс", "Бранд билдинг къмпани", "Бригада", „БСС Промоушън", "Вивати", „Девет месеца", „Демнер, Мерличек и Бергман София", "Джобс БГ","Дига лайн", Ентусиазъм", "Зенит едвъртайзинг енд комюникейшънс", "Ивентс тим", "Инишиатъв медия клуб", „К Аут Ов Хоум", "Маркетинг комуникации", "Медия планинг груп България", "Медия С СМВ", "Медиахелп", Ол ченълс адвъртайзинг", "Опус адвъртайзинг", "Пиеро 97 МА", "Прим дизайн", "Прима - продуцентска, рекламна, информационна и медийна агенция", "Киви", "РИА номер едно", "Силвър адвъртайзинг", "Смартс", "Спонсоршип 360", Страйп медия", "Флок медия", "Фулстоп адвъртайзинг" и "Чам медия".
На 25 ноември тази година, по настояване на Красимир Гергов се свиква управителен съвет на асоциацията. Основната точка от дневния ред е приемане на решение за преименуването й на Българска асоциация на комуникационните агенции (БАКА). За неспециалистите, промяната на името изглежда незначителна. Седмица по-късно става ясно, че асоциацията е отправила поглед към пиара, а новата цел, която си е поставил Красимир Гергов е да превземе и подчини комуникационните агенции, обслужващи министерства, държавни ведомства, политически партии и големи корпоративни клиенти. Поставената от Гергов нова задача отново е свързана с пари, а те в случая идват от оперативните програми за Европейския съюз. По тях са предвидени няколко десетки милиона за създаване на положителен публичен имидж на европейски инициативи у нас.
Най-големите пиар агенции вече са получили предложения за членство в БАКА. Засега те се въздържат от отговор на офертите на Красимир Гергов. Предвид хищническото му поведение на медийния и рекламен пазар през годините, довел довел по пълното подчинение на медии и агенции, специалистите от бранша предвиждат, че съвсем скоро пиар фирмите ще „изреват на умряло“. Влиянието му върху редакционната политика на телевизия бтв, като миноритарен неин акционер, вероятно ще окаже въздействие върху министерства и държавни институции, които определят победителите в търговете за информационно обслужване и комуникациинни кампании. Именно чрез електронната медия, рекламните агенции от неговия обръч получаваха и получават държавни пари.
През септември 2011 г. рекламна агенция „Крес“ на Красимир Гергов сключва договор по оперативна програма „Регионално развитие“ за 90 000 лв. Парите са описани като „осигуряване на публичност и иформация на Министерство на културата по програмата“. Срещу 90-те бона, „Крес“ е отпечатала рекламни материали. „Крес“ проведе и цялостната рекламна кампания за програмата за редовно дарителство “Благодетел“ на UNICEF България. В момента Красимир Гергов се занимава с рекламните кампании на България и родния туризъм в Германия, Великобритания и Русия. Тук той е прибрал 3,7 млн. лв. по договор от 4 март 2010 г., сключен между консурциум “Медиа консулта – Крес“ и Министерство на икономиката, енергетиката и туризма. Изпълнители на държавната поръчка са германската „Медиа Консулта Адвертайзинг ГеЕмБеХа“ и РА „Крес“. Сладката поръчка е за популяризиране на българския туризъм във трите държави чрез тв клипове и вестникарски публикациии.
Обръчът от фирми на Гергов лапа мощно пари от оперативна програма „Развитие на конкурентноспособността на българската икономика“, подчинена на Министерство на икономиката, енергетиката и туризма, установи проверка. В края на октомври месец 2011 г. , няколко рекламни агенции от Герговата БАКА вземат безвъзмездна помощ по програма „Техническа модернизация в малки и средни предприятия“. Фирмата „Медия планинг груп България“ лапва 482 000 лева, като парите предназначени за „технологичното й обновление“. Друга рекламна агенция - „Страйп медия“ ЕООД пък получава подарък от 710 000 лева за „закупуване на технологично оборудване за заснемане на видеоматериал и пост продукция“.
Милиони европейски пари получават и други двама члена на БАКА. „Огилви“ на Екатерина Тупарева и „Реформа адвъртайзинг“на Андрей Райчев и Мирослава Баджева вземат 3,8 млн. лв.от оперативна програма „Регионално развитие“. Милионите са за провеждане на „Комуникационна кампания за насърчаване на вътрешния туризъм в България. Контролираната от Красимир Гергов „Арчър айдиъс“ прибира 2,1 млн.лв. от Програмата за развитие на селските райони. Рекламна агенция „Киви“ пък взема над 400 000 лв. по същата програма за изготвяне и изпълнение на външна реклама по информационна кампания. Според Търговския регистър, нейни собственици са Илия Ел-фелеки и Венцислав Олеков, а управител е Даниела Панайотова. През 2008 г. „Киви“ прибира над 450 000 лв.от Министрество на здравеопазването за изработка и доставка на печатни материали.
Контролираният от Красимир Гергов Национален борд по туризъм ще получи достъп и до държавните пари за туристическа реклама през следващата година. На проведено миналата седмица заседание на Съвета по туризма, министърът на икономиката Трайчо Трайков съобщи решението на правителството за отпускане на 23 млн. за 2012 г. В началото на следващата година, ведомството на Трайчо ще започне конкурсите за определяне на фирмите-изпълнители. Почти сигурно е обаче, че повече от половината от парите ще потънат в джоба на Гергов заради дългогодишния му рекламен и медиен монопол в България.
0 коментара:
Публикуване на коментар