24 ноември 2010 г.

Съдийка прибрала 200 000 eвро от Баретата

0 коментара
“Тежък случай за съда и прокуратурата, особено със Златко Баретата... Петя Крънчева го пусна... чувал съм от 2-3 места, че става въпрос за 200 000 евро.” Това са най-скандалните думи от видеозапис, направен със СРС и излъчен в Софийския градски съд по делото срещу финансиста Тенчо Попов, бившия военен министър Николай Цонев и съдията Петър Сантиров. Казва ги Попов.


П. П.: Дай да видим какво правим с тоя Цонев.
П. С.: Аз не знам.
П. П.: Значи трябва да кажат какво искат.
П. С.: К'во искат... да се оправят...
П. П.: С тебе се знаем. Ти си говориш дискретно с Тенчо.
Сантиров кима...
П. П.: 50-60 000 евро. Няма смисъл за по-малко. Мисля, че е нормално... Утре ще ме пита Бойко (шефът на НСлС Бойко Найденов) защо не излиза това дело.
На записа се чува как Петьо Петров пита дали делото не би могло да бъде разпределено на Сантиров. Съдията обаче обяснява, че принципът е случаен.
П.С.: Ама аз направо те свързвам с Тенчо и да си говорите... Няма смисъл през 10 човека...
На 18 март Тенчо Попов, Петър Сантиров и следователят се срещат в гранд хотел "София". Петров настоява да се види с Николай Цонев. "Не те съветвам, щото е закачен отвсякъде със СРС-та", казва бившият главсек. Въпреки уговорката за 50-60 хил. евро рушвет Петров вдига летвата.
Т. П.: Трябва да му кажа (на Цонев) толкова срещу такъв ангажимент.
П. П.: Ами колко да кажем за тия експерти бе, братче? Те ще са петима. Да го заковем като хората... 20 отгоре (20 хиляди)...
Т. П.: Сега дай да си свършим работата.
П. П.: Ние без да го разпитаме, няма да мине... Може да има прокурор на разпита. Предварително той трябва да бъде подготвен какви въпроси, какво ще отговаря.
След негласно съгласие по тези основни въпроси тримата започват да обсъждат актуалните политически проблеми.
Т. П.: Аз понеже бях зам.- председател на Българския енергиен холдинг... Ако знаеш кво се случва в Белене... бедна ти е фантазията. Ами стотици милиони нагло откраднати! Вследствие на което нищо няма да се случи, чуй ми думата!
П. П.: Защо да не се случи?
П. С.: Той (Тенчо) му написа доклад на Бойко Борисов...
Т. П.: Бойко го прати на главния прокурор, сложи резолюция върху моето писмо в кабинета си и млъкна, думичка не каза. При положение че го виждаш - за кокошкарски истории излиза по телевизията...
П. С.: А ги изкара чисти за Белене...
Т. П.: Вчера за пръв път каза - пътят на "Цанков камък" струва 222 млн - 20 км. Това е част от този доклад.
П. С.: 11 млн. лв. на километър.
П. П.: Това е твоят доклад?
Т. П.: Да. За първи път вади след 6 месеца. Щото се скараха с президента...100 млн. са откраднати, просто ми се изправиха косите... Но си мълча и не говоря публично, щото ще ме гръмнат.
Освен скандалния проект "Цанков камък" тримата съзаклятници обсъждат и проблемите и далаверите в агенция "Митници".
П. С.: Гледах на Иван Костов лютите далавери. Безпардонни кражби.
П. П.: Ама к'во, нещо дело имаше при тебе?
П. С.: Да, митницата. Лично Муравей Радев си пише писмата.
Т. П. И освобождава с митни сборове разни фирми.
След "завръщането" на аферата Румен Петков-Братя Галеви, където бе замесен Златко Баретата, се оказа, че името му присъства и в разговорите за рушвета "Цонев".
Преди 9 месеца съдията от градския съд Петя Крънчева пусна сочения за наркобос Златомир Иванов от ареста. Апелативните магистрати обачерешиха да стои зад решетките. Ето какво коментираха Сантиров, Попов и Петров:
Т. П.: Тя е луда за връзване (съдия Крънчева).
П. С.: И мислиш, че ще говори, ако е взела кинти ли?...
П. П.: Колко е взела?
Т. П.: 200 000 евро. Ебах му майката, батко.
След това Попов разказва, че чул клюката за уреденото освобождаване на Баретата от няколко места.

Третата среща е между съдията Петър Сантиров и следователя Петьо Петров. Провежда се в Съдебната палата. Петров отива дотам пеша. Звъни му джиесемът:
- Аз съм на входа, тука до това, до адвокатската стая, ама е заключено.
Той влиза в кабинета на Сантиров.
- Ааау, вуйчо. Ти за т'ва тука не искаше да идваш, щото е далече.
- Колко човека сте тука, ти немаш условия ни'кви за работа.
Двамата излизат в коридора. Вземат си по едно кафе. Застават до прозореца. По-голяма част от разговора се провежда близо до кабинет 33. Петьо Петров започва:
П. П.: Вчера имаше съвещание по няколко дела там.
П. С.: И к'во?
П. П.: От ръководството дават зор да викам тоя Цонев и Крумов. Значи аз ще им пусна (призовка) във вторник. Но ако ще го инструктираме нещо, т'ва требва да стане до петък. Защото аз в петък заминавам...Трябва да му кажем к'во да говори, разбираш ли?
П. С.: То лошото е, че последните три дена е с 40 градуса. И повръща и дриска като мишок.
П. П.: Ха-ха-ха, разболел се е!
П. С.: Некакъв вирус го е нагазил...40 градуса температура. Не можеше да мръдне...
П. П.: Ти му кажи на Тенчо това, нали, той да намери не'кво време, щото, без да му кажеме... Аз нали чувам, говорят, такова, че е супертъпо парче.
Сантиров обяснява, че не трябва да говорят по телефона, защото сигурно го подслушват заради съдия Панайот Генков.
П. С.: Не е хубаво да ми звъниш от тоя.
П. П.: Защо?
П. С.: Заради Генко. Чувам се през ден с него.
П. П.: Да не са го качили?
П. С.: Прокурори и съдии, които ги има в неговия телефон, са включени от оня ден... Аз го разбирам снощи...
П. П.: Дай да не говориме с никой братче.
П. С.: Търсят връзки, търсят достъпи кой пред кого лобира, кой кого познава, кой с кой може да говори.
П. П.: Ама аз те знам от сто години. Еба му мамата, дай да не се чуваме.
П. С.: Хубаво... И 15 прокурори са включени тука.
П. П.: Сериозно.
П. С.: Да, и 20-ина съдии.
П. П.: И само заради Генков.
П. С.: Да бе, човек, бе.
П. П.: Е, аз не съм, щото не го и познавам.
П. С.: Всъщност няма какво да таковаме...Ти трябва да си поддържаш контакт с Тенчо, не може всичко през мене да минава.
П. П.: Е, хубаво де, ама ние не сме говорили така. Аз нямам проблем. С Тенчо не е като с тебе да си го говоря.
П. С.: Запиши си неговия телефон. Аз ще му дам твоя и си уреждате срещи.
П. П.: Добре, кой номер?
П. С.: (казва телефона)
П. П.: Тогава аз го записвам неговия. Дай да направим така, обади му се на Тенчо. Кажи му за тая промяна в ситуацията, че във вторник трябва да го викам него и Крумов. Ще им пусна призовки.
П. С.: Да си бие камшика, да излезе навънка някъде.
П. П.: Ама пак в един момент трябва да дойде, няма къде да иде.
Уговарят кога следователят ще прати призовки.
Четвъртата среща е на 26 март 2010 г. от 16,20 до 16,50 ч. Петьо Петров върви по тротоара в центъра на София, на "Патриарх"-а, близо до "Ф. Нансен" се среща с Тенчо Попов.
Т. П.: Ей тука на, това ми е офисът... Мога да те кача да го разгледаш, ако искаш.
Т. П.: Казал съм му - мисли по въпросът.
П. П.: Аха.
Т. П.: Аха, казано му е... Някой да те притиска да нямаш избор.
П. П.: Не е тука да притискаш въпроса.
Т. П.: А, да. Ми пич, сметни си вариантите...Той каза във вторник ще ти дам отговор.
П. П.: Аз съм го призовал във вторник, пуснал съм му призовка. Той Пепи не ти ли каза?
Т. П.: Нямаме нито един разговор с него по телефона (с Цонев). Щото дълго време не искам - не ми трябва твоят телефон, не ми го давай... още като беше министър. Даже се съмнявам дали му имам и телефона.
Т. П.: Нещо знам, че в понеделник искали да арестуват другаря Пенгезов.
П. П.: Ама аз това не успях да схвана. Откъде се разбра, че Пенгезов е този, който е имал предвид министърът, като е казал...
Т. П.: "24 часа" го написа в заглавие. А въпросът е "24 часа" откъде го знаят?...Ей това е проблемът. Министърът подмята нещо, без да каже точно.
Разговорът продължава на други теми, после отново се връщат на Пенгезов.
Т. П.: Аз го познавам до болка, Пенгезов е голям играч.
П. П.: Ха-ха-ха
Следващата среща е на 30 март, 2010 г. между Петьо Петров и Тенчо Попов в заведение.
Т.П.: Не сме се разбрали за цената. Нещо му се струва много. Не е казал "да", не е казал "не".
П.П.: Е, ама той трябва да си реши. Като тръгнем да му назначавам експертизи, като докажа, че са надути 4-5 пъти цените, се вижда какво става с всичките договори, където почват да ги разследват...
Т.П.: - Да му кажа - ми това последното и това е. Той ще се съгласи и на онова, обаче на мен ми е малко такова... Да му кажа 50, какво да му кажа? Да дава половината сега и другата половина...

0 коментара:

Публикуване на коментар