31 октомври 2010 г.

Фото „Борисов” прави снимки за милиони

0 коментара
Рязането на ленти винаги е предизвиквало разнопосочни реакции. Властта се радва, чичковците и лелите ангажирани в масовката подлизурстват, целокупната публика е омерзена. В името на рекламата често тържествено се открива всяка тухличка от новопостроена сграда. По няколко пъти.

В ерата на Бойко Борисов „рязането на лента” е издигнато в политическа доктрина – тя непременно трябва да бъде срязана от премиера, а успехът на управлението зависи от смазката на ножицата. Тъй поне си мисли властта и ние нямаме причина да се съмняваме в обратното. Ако Борисов поне пет не е влязъл в камерите празнично откривайки обект, значи денят е минал напразно.

За да не пропусне нито копка, нито лента, нито завъртане на водопроводен кран нейде из страната, премиерът ползва хеликоптер. Придвижва се бързо, лесно и най-интересното е, че няма данни да се качва на машината поради други причини. Още по-интересното е, че сервилните медии не пропускат да отбележат въздушното препускане на премиера. Може би защото го смятат за имиджово, смело, готино – както съответства на един истински Батман, който, за да помогне на всички, не слиза на земята.

Ползването на хеликоптер с едничката цел Борисов да грее от снимките обаче е скандално. Защото коства милиони левове на данъкоплатците. Наскоро вестник „Труд” изчисли, че 3.2 млн. лв. струват полетите на властта по света и у нас от 1 февруари 2009 г. до 19 юли 2010 г.

Тук не влизат само митарствата на Борисов. В сметката са калкулирани разходите от последните месеци на тройната коалиция. Но е ясно, че чисто рекламните пътешествия на сегашния премиер костват голяма част от тази сума. Най-вероятно дори много повече.

Ето например какъв 12 октомври прекара премиера: Тръгна от София, откри университет в Перник, рязна лента на водопровод в Ямбол, инспектира строителството на магистралата до Нова Загора, отпразнува рехабилитиран блок на „Марица Изток” в Раднево. Всичко това за 5-6 часа. Всяко събитие спокойно можеше да мине без Борисов. Но целта не бе просто да бъдат открити обектите, а премиерът да напомпа рейтинг покрай тях. Той е кацал е в Русе, Варна, Кюстендил, Харманли, Кулата, в Пловдивско. И Плевнелиев е ползвал хеликоптер.

А сега да направим груба сметка колко струва един полет.. Преди време правителственият авиоотряд поиска 3000 лв. от Планинската спасителна служба за полет до Пирин, където бе качен болен турист. Хеликоптерът бе пратен от Борисов, той лети със същия. Но цената на практика е още по-голяма. Наскоро авиоспец издаде, че полетът на хеликоптера, с които НАП снима луксозните имоти, коства 3500-4000 евро на час. В баснословната сума не влиза само горивото, оборудването и ангажирането на екипаж, а и техническите параметри на летателните машина. Така например всеки хеликоптер има живот, според който се извършват технически прегледи. Те пък струват доста пари. Експертът разказа тази история покрай облитането на варненското крайбрежие от летище Калиманци. Той беше искрено възмутен, че се харчат пари за глупости, а поради спецификата на изчисляването на разхода, обществото няма как да узнае за умопомрачителната цена.

Сметнете колко харчат данъчните за въздушните снимки, а и колко Бойко Борисов. Защото той лети и с тези хеликоптери. Премиерът се е качвал и на новия “Еърбъс” за визити в Пловдив и Варна. Самолетът е голям, скъп, истинско кощунство е да се употребява за вътрешни полети. Борисов летя и за мача „Реал” Мадрид – „Барселона”. ГЕРБ се опита да замаже скандала, като обяви, че е платила полета - 13500 лв. Но парите пак са за сметка на данъкоплатците, тъй като партията се финансира чрез субсидия.

Няколко пъти Борисов прати самолети и хеликоптери за бедстващи българи по света и у нас. Щеше да е прекрасно, ако ги бе ползвал само за такива цели. Суетата му струва милиони. За лекари, култура и образовани пари може да няма, но за снимката на Борисов с лентичката – винаги има. Мерзост.

В."Десант"

0 коментара:

Публикуване на коментар