21 септември 2010 г.

Мирослав Найденов пръсна 6 млн. лв. за PR

3 коментара
6 млн.лв. за PR е похарчил министърът на земеделието и храните Мирослав Найденов. Огромната сума е дадена на медиите за създаване на положителен образ на министъра, прочул се с аферата с 20-годишното заразено ирландско месо в предишното правителство. 300 000 лв. от тях е получила пиарката на „Лукойл - България“ Диана Дамянова. Нейната фирма D&D, която е обслужваща пиар агенция на агроведомството, е изготвила цялостна концепция за информационната кампания на Програмата за развитие на селските райони.

1 880 000 лв. лв. от 6 - те милиона са били дадени за публикации в печатните медии. За външна реклама са похарчени 335 000 лв. "Производство, тиражиране на магнитен носител и разпространение чрез национален всекидневник" е струвало на бюджета на министерството 250 000 лв. Дискът излезе във в. "Стандарт". За видеоклипове са отишли други 250 000 лв., а 245 000 лв. - за рубрики в регионални радиостанции. За изложения и конференции из провинцията са пръснати още 200 000 лв. 615 000 лв. предстои да се похарчат за изработването на 5 - минутни рубрики по телевизията. Общо 42 млн. лв. са предвидените средства за информационна кампания по Програмата за развитие на селските райони. С тях трябва да се финансират медийните изяви на Найденов, семинарите на министерството, както и изготвянето на информационни дискове.

Раздаването на милионите обяснява натрапващото се присъствие на Мирослав Найденов във вестниците и сутрешните блокове на телевизиите. Чрез парите, силно съмнителните акции на министъра в сферата на месопреработваването, са представяни като "борба" за чистота на хранителните продукти. Опитът на предшествениците му Кабил и Цветанов обаче показва, че информационният комфорт е временно явление, който след време се връща като бумеранг върху опитващия се да корумпира медиите. И Кабил и Цветанов бяха "любимци" на журналистите преди година, което не им пречи сега да са подсъдими за корупция.

3 коментара:

Публикуване на коментар